Pytania

Czy możecie naprawić dla mnie uszkodzony pojazd?

Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów, którzy decydują się na sprowadzenie pojazdu po kolizji, oferujemy również usługi w zakresie kompleksowych napraw samochodów, motocykli, quadów i innych pojazdów. Naprawy są wykonywane przez sprawdzony zespół fachowców z wieloletnim doświadczeniem w branży likwidacji szkód komunikacyjnych.

Skąd mogę pozyskać części potrzebne do naprawy uszkodzonego pojazdu?

W przypadku zakupu uszkodzonego pojazdu oferujemy naszym klientom możliwość zakupu części i akcesoriów niezbędnych do naprawy.

Jakie koszty podatkowe muszę ponieść sprowadzając z USA samochód, motocykl czy inny pojazd?

Stawki celne:

  • Samochód osobowy – 10%
  • Pickup – 10% lub 22%
  • Samochód ciężarowy – 22%
  • Quad, ATV – 10%
  • Motocykl – 6%
  • Części zamienne – od 2% do 4,5 %
  • Łódź – od 1,7% do 2,7%
  • Skuter wodny – 1,7%

Akcyza:

  • Samochody o pojemności silnika do 2000 cm3 – 3,1%
  • Samochody o pojemności silnika przekraczającej 2000 cm3 – 18,6%

Podatek VAT:

  • Przy płatności w Niemczech – 19% ( opcja tylko dla osób fizycznych)
  • Przy płatności w Polsce – 23%

Z jakimi kosztami wiąże się sprowadzenia samochodu, motocykla z USA?

Na koszt sprowadzenia pojazdu składa się tak wiele elementów, że trudno jest go jednoznacznie określić. Nasi specjaliści starają się każde zamówienie wyceniać indywidualnie, przykładając najwyższą wagę do minimalizacji kosztów, z jednoczesnym zachowaniem najwyższych standardów obsługi na każdym etapie realizacji zlecenia. W celu uzyskania precyzyjnej wyceny kosztów sprowadzenia danego pojazdu skontaktuj się z nami.

Jaki jest czas oczekiwania na zamówiony pojazd?

Czas oczekiwania na zamówiony pojazd jest zależny od wielu czynników, takich jak np. lokalizacja pojazdu w USA, port z którego wysyłamy pojazd, port do którego pojazd jest wysyłany, terminowość wpłaty kupującego itp. W przypadku wysyłki pojazdu zakupionego w okolicach Nowego Yorku czas oczekiwania wynosi od 4 do 5 tygodni. Najdłużej czekamy na pojazdy wysyłane z Kalifornii i Oregonu, nawet do 2 miesięcy.

Jak wygląda procedura zakupu samochodu, motocykla itp?

Doświadczenia zbierane przez wiele lat pozwoliły nam zoptymalizować procedurę sprowadzenia pojazdu z USA, co pozwala na minimalizację kosztów i sprawne zorganizowanie transakcji.

* Na wstępie klient zgłaszający  określa swoje wymagania co do poszukiwanego pojazdu ( marka, model, rocznik, wyposażenie, nowy, używany, uszkodzony itp. )

* Znając Państwa wymagania rozpoczynamy poszukiwania najciekawszych ofert z rynku amerykańskiego. Wyniki poszukiwań na bieżąco przekazujemy na Państwa pocztę mailową wraz z komentarzami ułatwiającymi ocenę poszczególnych pojazdów.

* Po ustaleniu szczegółów  podpisujemy ,,Umowę zlecenia sprowadzenia pojazdu”, której wzór klient otrzymuje drogą mailową. Umowa powinna zostać podpisana  przystąpieniem do licytacji lub negocjacji z wybranym dealerem. Przy podpisaniu umowy powinien zostać uiszczony depozyt gwarancyjny opisany w umowie.

* Po dokonaniu zakupu na terenie USA, w terminie maksymalnie 3 dni roboczych od daty zakupu, należy dokonać zapłaty za pojazd wraz z kosztami transportu na terenie USA, kosztami transportu morskiego do wybranego portu oraz ewentualnymi innymi kosztami dolarowymi.

* Po zaksięgowaniu wpłaty w USA, zakupiony pojazd jest odbierany z miejsca zakupu i transportowany do jednej z naszych baz załadunkowych. Przed załadunkiem do kontenera pojazd jest fotografowany a wykonane zdjęcia otrzymują Państwo drogą mailową.

* Następnym krokiem jest załadunek pojazdu do kontenera. Po zapakowaniu i nadaniu przesyłki otrzymują Państwo numer kontenera wraz z aplikacją do monitorowania jego pozycji. Pozwala to na stałą kontrolę swojego upragnionego pojazdu.

* Po dotarciu kontenera do portu przeznaczenia, pojazd jest zgłaszany do odprawy celnej. Po jej zakończeniu oraz uiszczeniu wszelkich należnych opłat ( cło, koszt obsługi agencji celnej) pojazd jest odbierany z portu i dostarczany na wskazany przez klienta adres.

* Nasi klienci również po dotarciu pojazdu na miejsce mogą liczyć na naszą pomoc, m.in na fachowe doradztwo przy procedurze rejestracji, opłaceniu akcyzy, dokonaniu niezbędnych napraw oraz modyfikacji, jeśli takie są wymagane.